aug

Deelname Ald -Meiers laat grote indruk achter bij debuterende Marsumer Meisjespartuur

Zaterdag 2 augustus was het eindelijk zover,Serena,Lotte en Marije konden eindelijk op jacht naar ons doel,schitteren op de “freulepartij”onder de meisjes de Ald -Meierspartij te Hitzum. De Ald-Meiers partij is niet meer weg te denken van de knkb -agenda! Net als voorgaande jaren,organiseert de Commissie Ald-Meiers Partij in samenwerking met de heer Pieter Winsemius-dit voor de 15e keer -deze afdelingswedstrijd voor meisjes,in de categorie 14 t/m 16 jaar.
Ook nu weer werd er gestreden om gouden en andere luxe horloges.Voor de winnende afdeling is er de fraaie wisseltrofee ‘De Sulveren Pong’.
‘De 4 Wimpels:
Als jonge kaatsster moet je minimaal aan de Ald-Meiers Partij hebben deelgenomen om kans te maken ooit ‘De 4 Wimpels’ in je bezit te krijgen. Deze onderscheiding kun je bemachtigen door de volgende kaatspartijen op je naam te schrijven:de Ald Meiers,de Jong Famme Partij,het NK dames en de Frouljus-PC. Fenna Zeinstra,Sjoukje Visseren Aukje Kuiken hebben deze prijs reeds in hun bezit .
De dag van de wedstrijd.
De Parturen en hun begeleiders worden verzocht uiterlijk 9.00 uur aanwezig te zijn bij de officiele ontvangst in Ús Doarpshus”.Zij krijgen daar ook het programmaboekje en de wedstrijdlijsten uitgereikt.
Ook dit jaar werden de deelnemende parturen gevraagd om hun afdelingsvaandel en /of vlag mee te nemen,zodat men na de ontvangst in optocht achter het korps aan naar het kaatsveld kon gaan. De dag wordt daar geopend met het Frysk folksliet en ook worden er partuurfoto,s gemaakt.
Voor meer info:www.hitzum.com.
Na de 1e omloop van de meiden van Goenga te hebben gewonnen volgde in de 2e omloop het tweetal van Ee met toptalent Louise Krol ,helaas verloor Marsum dit enigzins onnodig met 4-5 4-6.
Een schrale troost was het feit dat Ee later als verliezend finalist het veld verliet,Dit gaf natuurlijk enigzins troost aan de formatie van kv Foarut.Ook ervaring is een kwaliteit,dus alle vertrouwen voor 2015.
bijdrage: Gerard Hiemstra.
Een kleine impressie bieden de foto,s

IMG_1179IMG_1178IMG_1180IMG_1181IMG_1207IMG_1209IMG_1208

Algemeen 0 Reacties